torsdag 19 november 2009

torsdag

Jag har haft så ont i magen ett par dagar nu. Och jag är verkligen JÄTTE trött. Skulle kunna sova hela dagarna och blir ändå inte pigg. Jag hoppas verkligen att det är ett övergående fenomen för jag blir inte direkt på bästa humör kan man säga.

Amanda ska i alla fall till skolan i morgon. I dag har hon varit helt frisk, bara lite förslappad efter några dagar framför tvn i soffan. Hon hade jordens ruffs i går som jag fick hjälpa henne att reda ut. Jag knäppte kort på det men det syns inte så bra.

I kväll är jag själv med barnen. Calle är på travet med jobbet. Jag ska hämta honom där efter kl 21. Innan dess ska jag orka göra nån mat och få isäng Tilda. Hon har kissat på sig i dag igen så hon måste duscha också innan läggdags. Har jag riktig tur kanske Amanda eller William kan duscha med henne och läsa saga för henne. De har städdag i dag så det beror ju aldeles på hur det går för dem med det. = William har inte tid att duscha och läsa men Amanda har det.

Jag bad Amanda att skriva en önskelista i dag. Wille ska få samma uppdrag han med. Det är svårare med Wille för han önskar sig så konstiga saker som en annan inte förstår sig på som han hittar i leksakskataloger. Tildas önskelista får jag skriva själv :) Jag lägger ut dem här senare för jag vet av erfarenhet att listan brukar byggas på vartefter.

Ragnar blir inge bättre av maten han fått. Han fjärtar värre än någonsin. Jag tror att det som är bäst för honom var den dagliga dosen med goda bakterier, så jag ska börja med det ett tag igen. Han har varit utan det i en vecka nu och under den tiden har han blivit sämre med fjärtandet. Han fick en dos i kväll så ska jag se hur lång tid det tar innan han blir bättre igen om han blir bättre. Annars får han åka till veterinären igen. Så där fjärtig ska inte en katt vara.

Inga kommentarer: