fredag 20 november 2009

havskatt

I kväll bjuds det på havskatt i Hagalund. Förmodligen jätte gott som alltid när Calle står i köket. Själv har jag som vanligt ont i magen på kvällen. Vet inte varför det blir så... Jag har ju inte direkt överansträngt mig i dag heller.
I dag fick jag i alla fall bekräftat att jag får havandeskapspenning. Skönt för då får jag i alla fall in några pengar de sista två månaderna. Sjukskrivningen är inte klar än så jag har ännu inte fått några pengar därifrån. Fick sjukskrivningen förlängd i dag i alla fall (innan jag visste att jag fått HP) och fick prata med jordens otrevligaste läkare. Han ifrågasatte mig starkt och asumerade att jag var för tjock när jag sa att det blir så klart värre ju större jag blir. Men 7 kilos uppgång kan ju ändå inte anses som för mycket tyckte jag. Vi pratade också om Hp och att jag sökt det men inte visste om det skulle bli godkänt. Han tyckte arbetsgivaren skulle omplacera mig och hade ingen förståelse för att det bara är en anställd på företaget. Rent allmänt mycket otrevlig. Och hade jag bara hämtat posten lite tidigare så hade jag inte behövt förlänga sjukskrivningen alls. Men nu är det som det är och jag är glad över att fått Hp i alla fall.

Inga kommentarer: