torsdag 14 oktober 2010

vardag

I dag har jag skjutsat barn igen. Tilda var på dagis i dag istället för i onsdags för de skulle knäppa kort på dagis i dag. Så jag och Lova gick på kyrkis. Det är jätte kul på kyrkis nu för det är ingen gruppering att tala om. Alla pratar med alla. Skönt tycker jag. Innan det var dags att hämta Tilda på dagis igen så åkte jag hem så Lova fick sova en stund. Sen hämtade jag Tilda och åkte hem till Väringen. Matade Lova och såg att Calles båt slitit sig. Det blåser massor i dag och ena öglan hade lossnat från bryggan så båten hade vikit runt sig. Jag lyckades efter mycket kämpande mot vågorna få den åt rätt håll igen och knyta fast den igen. Men fy så kallt det blåste där nere.
Sen åkte vi med Tilda på ridskola. De hoppade i dag. Tilda är jätte duktig förståss. Nästa vecka ska de få nya hästar.
Sen hinner jag lagom hem och sitta en halvtimme innan det är dags att hämta Amanda från stallet. Det är ett väldigt flängande på torsdagar. Amanda hade sträckt sig eller nått så hon haltade sakta fram och gnydde så fort hon rörde sig. Hoppas det gått över till i morgon.

Inga kommentarer: