söndag 10 oktober 2010

chips och vindruvor...

... sitter jag och mumsar på så här på kvällskvisten framför tvn. Jag sov länge i dag, trött som attans förståss. Lova bestämde sig för att hon skulle sova kl 03.03 i natt. Då la jag henne i vagnen. Jag vågade ärligt talat inte lägga henne i sängen igen med risk för att hon skulle börja om igen. Och då somnade hon äntligen så jag kunde gå och sova också. Sen gick Calle upp med henne i morse när hon vaknade.
I dag har jag fixat färdigt rabatten under päronträdet och min uppstammade ros. Den hade förvuxit sig så jag slet bort duken som låg där och började om från början. Nu ser det snyggt och prydligt ut igen. Skulle behöva fylla på med en till säck täckbark men det får bli till vären.
Calle har klippt gräset och börjat röja under snedtaket där han har brädor ligger. :-) Sen satte vi fart på eldningshögen också.
Vi har lagt ut mattan vi köpte i lördags också. Det blev väldigt snyggt och skönt för fötterna. Nu bara älskar jag sånna mattor. Men fy bubblan vad ruskigt dyra de är!!!! Både Ragnar och ungarna och jag låg och ålade oss på den sköna mattan innan vi ställde tillbaka bordet igen. :-) Skulle vilja ha en sån matta framför kaminen. Tänk vad mysigt att kunna ligga där och läsa framför brasan på en mjuk varm matta!
En liten sväng ut i skogen har vi hunnit med också. Lova på min rygg i bärsjal och Calle bar svampkorgen. Tilda ville inte följa med så hon fick vara hemma med Amanda och William. Vi fångade trattisar så vi fyllde torkollan iaf. Och några gulingar också. Jag skulle ha en svampmacka till kvällen men när vi kommit dit så orkade jag inte rensa dem så då fick det bli chips och vindruvor istället. :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

funderade just på gräset, ska kanske klippa det en sista gång nu innan vintern, men är inte det försent? hade ju också tänkt fråga dig om lite annat i trädgården när du var här....glömde totalt bort/J