tisdag 5 oktober 2010

Hagalund

I dag har vårt hus kommit ut på hemnet. Känns konstigt men skönt. Intresset verkar vara högt. :-) Jag har med hjälp av Amanda rivit den fasta kaninburen i stallet. Den andra buren får stå kvar en stund till. Lova var på sitt bästa medhjälpar humör och satt snällt i vagnen medan vi grejade. I bland är hon bara för snäll. Men på kvällarna krånglar hon nu. Vill bli vyssjad till sömns. Oftast räcker det med en gång och sen stoppa in nappen 147 gånger, men ibland blir det fler vändor. Men hon är ju väldigt förkyld så det är väl det som stökar. Rumpan blir inte bra heller. Den är bättre, eller förändrad iaf. men inte bra. Behöver nog ringa bvc i morgon igen.
Tilda krånglade vid hämtningen i dag igen, men ändrade sig när jag pratade med henne. Det var ju bra gjort. Hon får ju, "inte vilja" följa med hem. Det är själva otrevligheten jag inte accepterar. Det är ju Tilda vi pratar om så det är inga småprotester som kommer. :-)
Wille han kämpar på med sin engelska läxa. Det svider surt nu när han fuskade hela förra terminen. Nu är vi benhårda. Läxan ska göras och det ordentligt innan det blir nånting annat.
Kanske att vi blir av med Laban nu också. Jag har satt ut en annons igen. Jag vet det är typ 3:e gången, men nu har vi bestämt oss på rikigt. En man har hört av sig och ska fundera tills i morgon. Då kommer han få flytta till Töreboda och bo på landet. Det blir bra. Vi får väl se om han ringer i morgon.

Inga kommentarer: