fredag 1 oktober 2010

ryggläge

I dag är det ryggläge i soffan som gäller. Känner mig överkörd av en ångvält. Lova ligger i vagnen i halvsittande position och försöker sova mellan hostattackerna. Tilda har krypit ner i soffan med filt över sig. Hon har antagit en blek-röd flammig nyans i ansiktet. Åt knappt nått till frukost. Hon har inte klagat nått än men hon är inte riktigt lika gnällig som jag. :-) Calle mådde också tjyvens när han åkte i morse. Så det är väl bara att vänta sig att de stora insjuknar snart också.
Lova har sovit lite bättre i natt, fast hon vägrade sova i sin egen säng. Men jag har ägnat natten åt att se till att hon inte skulle frysa. Vi invigde nya kaminen i går kväll och den stank verkligen! Så jag var tvungen att vädra sovrummet för det stack i halsen av lukten. Sen lämnade jag lite öppet för att behålla den friska luften i sovrummet. Och eftersom Lova snurrar en del på nätterna så ligger hon inte direkt under täcket. Så jag har kollat att alla delar är under täcket och att huvudet är ovanför täcket hela natten. :-)

Inga kommentarer: