onsdag 6 oktober 2010

dåligt och bra beslut

I dag har jag varit hos Jenny och lekt. Det är så skönt med vänner där man kan prata om saker och få lite andra perspektiv på saker och ting. Känner mig lättad nu. :-) Tack Jenny!
När jag hämtat Tilda från dagis hade vi som vanligt en timme att fördriva innan barnen slutar skolan. Då gick vi förbi Ulrika som vi fått lov att plocka äpplen hos. Vi plockade lite äpplen och sen gick vi in och lekte lite innan det var dags att hämta de stora. Äpplena ska jag göra äppleris till Lova som mellis. Det tror jag att hon kommer gilla. Ja åsså har barnen ätit dem som de är också förståss. Wille högg ett direkt när vi kom hem. :-) Det är bara ett bekymmer. Jag måste erkänna en sak. Det tar emot men jag måste. OK Jag hade fel!!! Frysen ÄR för liten. Vi behöver mer frys. Vad jag än tänker på att göra så felar det på frysförvarinen... Tänker baka bullar. Jo, men var ska jag göra av de bullar vi inte äter upp direkt? Behöver laga fler portioner mat till Lova. Får inte plats... *suck* Ja vi borde köpt en rejäl frys....

Men ett bra beslut har jag tagit iaf. Laban ska säljas. I går ringde jag en som var intresserad. Han skulle ringa i dag om han var intresserad. Han kändes sådär att sälja honom till. Men jag tänkte att det är bättre än att avliva honom iaf. Men så i dag så hade jag fått två svar till. Den ena ringde jag upp och hon lät jätte trevlig och det verkar bli jätte bra. Hon ska komma och kolla på honom i morgon. Hon hade haft rottis förut och ville jobba med honom. De är två vuxna i familjen och hon jobbar hemmifrån. Bor i hus med stor trädgård. Låter jätte bra tycker jag. De bor i värmland som alla våra affärskontakter. :-) Ja jag hoppas Laban visar sig från sin allra bästa sida i morgon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

varsågod! :) Hur gör man äppelris? Låter jättekonstigt! Alba fick äppemos, gud vad hon kväljde. Det var typ det värsta hon fått. Jag tog fram virkningen på kulturskolan när jag väntade på Moa. fick repa upp flera gånger eftesom att jag somnade hela tiden och tappade räkningen....trött mamma i dag :)

Anonym sa...

sälj inte hunden till någon som känns osäkert. Då kommer du ångra dig för resten av ditt liv och alltid undra hur han har det. Även om det låter hårt så är det i så fall bättre att låta honom somna in. Bättre det än att hamna i ett dåligt hem. Lita på din magkänsla.