fredag 29 oktober 2010

En annorlunda födelsedag

Min födelsedag började med den vackra skönsången från min familj. Så fulländad från start. Sen for alla iväg till jobb och skola och jag var hemma med småbarnen. Vi pillade i oss lite frukost. Sen föll jag in i lite sorgearbete och fick ingenting gjort. Jenny hörde som tur av sig och ville komma så då fick jag lite motor igen. Vi åt lunch tillsammans med barnen. När jenny åkt vidare med sina telningar så satte jag mig vid datorn och flippade in kort i den digitala ramen jag fått på morgonen. Vipps försvann tiden och plötsligt var det bara en kvart kvar tills vi skulle åka med Tilda till ridskolan och vi skulle på husvisning. Tilda fick ett smärre jätte utbrott och vägrade klä på sig några kläder. Lovas skötväska skulle packas. Tillslut hade jag fått på Lova kläder och packat alla saker och burit ut en gallskrikande Tilda till bilen. Väl vid ridskolan satte Tilda på sig ridkläderna tillslut och jag matade Lova. Sen kom Calle och vi åkte på husvisning. Direkt efter husvisningen hämtade vi Wille hos en kompis. Hämtade upp Tilda på ridskolan och for in till stan för att skriva papper på huset. Det tog 1½ timma och alla barn var både jätte trötta och vrålhungriga innan vi var klara halv 9 på kvällen. Amanda väntade på ridskolan. Calle tog med sig Amanda och åkte och köpte pizza och jag tog de tre sovande barnen hem till sängarna. Lova sov hela vägen från bilen så hoon fick ligga i fleeceoverallen uppknäppt. Tilda fick 2 flaskor välling i sängen och Wille fick jag hämta från sin säng där han hade däckat. :-) Han var ju tvungen att äta och duscha. När vi ätit gick barnen och sov och jag och Calle satt en stund och varvade ner.

Inga kommentarer: