onsdag 27 oktober 2010

Jag blir inte klok!

I går fick jag veta av Amanda att hon läst på facebook att hennes pappa fått en dotter nu. Hur kan man göra så mot sina egna barn?? Inte berätta att man ska få barn och sen inte heller säga nått när man fått barn. Hade de inte åkt till farmor i aug så hade de inte ens vetat att pappa skulle ha ett barn. Farmor trodde förståss att de visste. Såklart! Vem kan tro att någon ska undanhålla en sån sak för sina egna barn. Gissar att de tror att han umgås regelbundet med dem också. :-( Men så är det ju inte. De har inte träffats sen mars-april nån gång, när det var marknad i Kumla. Efter de var hos farmor i aug, sista vecka på sommarlovet har han bara ringt en gång. Och då sa han inget om nått barn heller... Amanda och William säger inget de heller. De känner sig såklart kränkta av att inte få veta från sin egen pappa. Så de tiger. Väntar på att pappa ska berätta för dem. Hade inte Amanda haft facebook hade hon inte vetat att hon fått en lillsyster heller. Ska det verkligen vara så??? Jag gissar att det beror på att han inte vill att JAG ska få veta att han skaffar fler barn. Men ärligt talat. Det skiter väl jag i! Fullständigt! Jag har gett upp hoppet om att han ska ta ansvar för våra barn. Att han ska vilja träffa dem.
Kan inte låta bli att fundera hur han tänkt sig här framöver. Tänker han aldrig mer träffa dem nu då? Eller hur tänker han? Har han flyttat igen nu utan att tala om vart? Blir så ledsen för mina barns skull. De känner sig så svikna. Med all rätt!

Inga kommentarer: