måndag 14 februari 2011

mycket

Nu är det äntligen färdigkalasat för den här gången. Det är kul att få främmande men mycket bestyr innan. Nu är det ett halvt år kvar till nästa kalas. Då är det Calle och Tilda som fyller år.

Det är verkligen skit kallt ute idag. 21 minusgrader var det i Ödeby när jag åkte förbi där i morse. Brrrr. Sena var vi också. vi tog visst en liten sovmorgon i morse. :-) Så Tilda fick äta frukost i bilen och jag satte på mig mössan och åkte som jag var. Då var det iof bra att det var kallt för då är det ingen som tycker mössan är något konstigt. Det är värre när det är 5 plusgrader och man kommer med mössa. :-D

 Här är fjortisens tårta. :-) Eftersom vi har så tätt mellan födelsedagarna  här efter jul så har vi gjort så att Lova firas med sin tårta när släkten kommer och firar henne. Amanda får en tårta på sin födelsedag eftersom hon är i mitten och Wille får en tårta när släkten kommer och firar Amanda och William. Skulle vi ha tårta på allas födelsedagar och när släkten kommer skulle det rinna tårta ur öronen på oss tillslut. :-D
Den här tårtan var Tilda med och gjorde. Hon satte på ljusen själv och bestämde vad som skulle vara på.
 Stora tjejen ville inte att vi skulle behöva komma ner till henne och sjunga vid sängen som vi brukar. Hon fick paket vid köksbordet istället. OCh lite frukost åt sig.
 På kvällen blev det tårta och mer firande. Varje barn får ju bestämma vilken mat de vill ha på sin födelsedag så även i år. Men i år blev det så att vi lagade den maten på fredagen istället, både för Amanda och William. Det är så svårt att få tiden att räcka till på vardagskvällarna. Det gjorde att det kändes som att vi hade ett endaste långt kalasande i 2½ vecka. :-)
 Wille fick däremot lite skönsång vid sängen, precis som han önskade. Men även han intog frukosten uppe vid köksbordet.
Paket på sängen. Precis som det ska va. :-)


Och med kalaset följde även mitt paket med garner till filten som jag vill göra. :-) Massor med nystan blev det. Jag har redan virkat två hela rutor. Jag gör dem ganska stora. 25*25 cm, och tänkte ha 5*8 rader. Kanske blir det 9 rader, vi får se. :-) Det tar ungefär en kväll att göra en ruta. Så är jag duktig kan jag vara klar med filetn om 2 månader. :-) Det blir så fint! Och som vanligt så flyger inspirationen iväg och jag tänker att jag kan göra matchande kuddar också i samma mormorsrutor fast kanske mindre. :-) Och sen vill jag göra filtar till nya huset också, och till barnen.... Tja, jag hinner nog tröttna innan dess. :-D


Inga kommentarer: