onsdag 9 februari 2011

Hus

Ja, nu har vi slagit till! Vi har köpt hus!!!! Ett näst intill perfekt hus i Glanshammar. :-)
Vi hade tänkt oss ett stenhus i enplan, men det blev ett trähus i 1½ plan. Invändigt finns i dag 4 sovrum och ett allrum som går att göra till sovrum. Skicket är fullgott fast lite nya tapeter och golv vill vi byta. Men inte i alla rum. Ett badrum ska nog göras. Men det som slår allt är läget. Ett perfekt läge i Glanshammar. Återvändsgata, 2 min från dagis, 5 min från skolan och fullt med kompisar till alla barnen. Och en skog aldeles bredvid att leka i. Ja, jag känner mig nöjd. :-)

Men så nervös inför att bli villaområdes bo. :-) Vad kommer grannarna tycka om oss? Vad kommer vi tycka om grannarna? Hur ska jag få Tilda att inte rymma och försvinna? Kommer vi känna oss hämmade av att grannarna tycker? Ja, mycket frågor blir det. Men jag tror det ger sig när vi väl flyttar in. Och det är lääääääänge kvar tills dess... Inte förrän i Juli får vi tillträde. Egentligen behöver vi inte få tillträde förrän i sep eftersom vi vill bo i sommarstugan över sommaren. Men ändå vill jag få tillträde i morgon. Det är ju svårt att vänta på karamellen. :-D
Men det blir bra att få komma in i Juli. Då har vi större delen av sommaren på oss här att fixa fönster och fasad och sen har vi en stund på oss innan skolorna börjar att fixa det vi vill fixa där. Så det blir ingen rast och ro den här sommaren heller. Är jag förvånad? :-D

2 kommentarer:

Linda sa...

Vad kul att ni hittat ett hus!! Jag kollar o kollar men kan ju inte köpa ngt :(

Anonym sa...

huset var så fint och världens bästa tomt verkligen, med hörntomten. Jag är så glad för din skull!! KOmemr bli toppen för er! /J