torsdag 17 februari 2011

fullmåne

I natt har hon krånglat den lilla skruttan. Vaknat och skrikit för full hals. Då är det svårt att veta var man ska göra av henne i detta lilla hus. Mannen måste ju sova om han ska orka jobba och jag vill inte att Tilda ska bli väckt. Första svängen fick hon välling. Svepte 300 ml välling i ett svep. Oj, då hon var visst hungrig tänkte jag och la henne igen och klädde av mig själv och la mig igen. Men efter en liten stund skrek hon för full hals igen. Hon pruttade en del, men blev nöjd av att vara hos mig. Försökte i min enfald få henne att ligga mellan oss i sängen, men ICKE!!! Då vrålade hon så rutorna skallrade. Så jag fick klä på mig igen och gå upp med henne.
Vi satt och kollade på tv en stund. Jag skrev ett mail till rektorn för förskolan. Ja, och lilla fröken var nöjd. Trött men nöjd. Tillslut såg jag hur hon blev allt tröttare så jag la henne i sängen igen. OCh la mig själv i sängen. Orkade inte klä av mig för jag räknade med att få gå upp snart igen. Men sen vaknade jag några timmar senare av att det var ljust och Tilda ville att jag skulle gå upp. Lova satt i sin säng och ylade.
Hon var så arg det lilla barnet!!! Vred och åmade sig av ilska på skötbordet när jag skulle ta bort nattblöjan. Hon brukar vara arg på morgonen, men nu var det som om all världens ilska hoppat in i den lilla kroppen. När jag satte ner henne på golvet för att göra välling kastade hon sig åt sidan och frammåt i ilska. Men som vanligt när hon väl får vällingen så blir hon nöjd igen. Och med välling i magen så blir hon genast glad tjej igen. Dock fanns det en del ilska kvar denna morgon. Kanske för att även hon sovit dåligt på natten. Så nu har hon fått gått ut och sover snällt i vagnen. Kanske det kommer ett lugnare barn ur vagnen frammåt lunchen. :-)

Själv har jag jordens huvudvärk. Jag har försökt mota den i grind med lite piller men än har det inte gjort någon skillnad. Jag har inte sovit SÅ lite så att jag tycker att det är befogat med den här huvudvärken. Kanske håller jag på att bli sjuk? Eller så är det fullmånen som spökar i vårt hus.

1 kommentar:

Anonym sa...

ÅÅ nej, välling träsket. Alba YLAR tills hon får välling varje natt. en bra natt är det bara en flaska en dålig natt drar hon tre flaskor, Vad gör man inte för att få tyst på henne så att de andra barnen får sova. Och om hon väcker Amos, då är allt kört, för han går upp och tänder lampan går och slår på teven och skriker som faaan om man hindrar honom. Så hon får vackert sin välling bara hon inte väcker nån. Jag är skitless på den där vällingen!