tisdag 10 maj 2011

Vad händer??

Ja det kan man verkligen undra!! Ingenting skojjigt men en del nödvändigt. Dagens händelser var att få Tilda till kyrkis och leka av sig lite. Det är ju kul även för mamman. :-) Eftermiddagens händelser började med att Tilda kinkade med maten. Hon som ätit så duktigt flera dagar nu och tom tog om en dag fast det var rester. Men i dag var det inte bra. Så hon satt en stund.... Lova sov på em eftersom vi varit på kyrkis. Hon höll sig vaken hela vägen hem vilket var fantastiskt! :-D
Själv satte jag penseln i handen igen. Altan räcket på framsidan fick sig en grundning. Fönstren på samma sida fick sig en strykning till. Strök en gång i går också men eftersom jag inte kunde lista ut hur man fick upp fönstren  helt så blev det bara utsida och insidan i går. Tilda och Lovas fönster blev färdigstryket omgång nr 2, så det är helt klart. Snart kom gubben hem också. Och altanen på framsidan fick en brunfärgad inoljning och en bit av fasaden fick strykning nr två med färg. Vi grundade den i går. Som avslutning på dagen sprutade jag altanen på baksidan med högrtyckstvätten medan Calle gjorde kvällsmaten. Det är väldigt tillfredställande att se när smutsen bara fräser bort. :-D
Så det är vad vi gör! Hann med en omgång med dammsugaren och tvätta en maskin tvätt i morse innan vi åkte också. Kittade fönstren på baksidan gjode jag med i morse. Det ska ju torka så länge innan man får måla så det gäller att vara ute i tid.
Det är intensivt! Men det gäller att passa på medan solen skiner och det inte är för högsommar varm ute. Men det har då nästan kännts som högsommar ändå i söderlägen mot husväggen. PHUST!!!!! Själv har jag antagit en vacker nyans av grisrosa på ryggen och sidfläsket. Så pass att jag bad Calle väcka mig i morgon så han kan hjälpa mig att smörja in mig innan han åker till jobbet. Det är ungefär samma arbetsuppgifter som väntar i morgon...

Och Ragnar han lider i sin bur. Nu är det bara en vecka kvar av hans plåga sen ska han få gå ut igen. Han får komma ut ur buren nu på kvällarna, men då lägger han sig bara och surar vid grinden eller vid dörren. Han vill gå ut!

Så mycket sömnad blir det inte alls just nu. På kvällen orkar jag inte sy något. Jag orkar inte ens leka med mitt ritprogram fast det är så kul. Men det är ju så himla avancerat och på engelska så det kräver en hel del tankeverksamhet. :-)

Inga kommentarer: