fredag 6 maj 2011

Denna har jag fnulat på länge! Den har gnagt i mitt medvetande under en längre tid. Jag har haft stora visioner om hur den ska se ut. I går började jag projektet. Först var jag ju tvungen att göra själva mönstret. Ett problem jag hade var ju att jag inte ville ha någon söm på ryggen. Alla mönster jag gjort tidigare har sömmar i ryggen pga av grenen. Jag kikade lite på plagg som Lova har som är utan söm i ryggen och det fanns två varianter. Jag valde att sätta dit en grenkil. :-)
Sen skar jag ut mönstret i det helt fantastiskt mjuka och sköna tyg som mamma köpte åt mig. Sen fick jag klura. :-) Hur ska jag få skarven mellan luva och kantöppningen snygg??? Hur ska jag få slutet på öppningen snygg?? Osv. Mycket tankeverksamhet gick det åt.
Ärmar och benslut har jag fodrat med turkos jersey så att man kan vika upp dem som en detalj.
Så var jag då äntligen klar på fm i dag. Men så kände jag mig besviken. Den var inte alls så snygg som jag hade föreställt mig. Men så fick jag för mig att sätta ett L på bröstet. Och det gjorde verkligen allt. Kanske möjligtvis att jag skulle göra fickor också. Men det kan jag göra på nästa istället. :-) För fler sånna här ska jag göra. Även om det tar förmodligen 5 timmar att sy ihop den så är den jätte snygg och för mig kostar den ju bara tiden. ;-) Ja och tyget också då. Men det var inte så dyrt.
Ja, jag är helnöjd och stolt över resultatet. :-)

Och inspirationen fortsätter. Tänk en luvtröja till Wille i samma färger. Så snyggt! Kanske en likadan fast med cerise kontrastfärg. Gah! Så fräckt! Tilda vill nog ha en att mysa i i vinter.... Får nog ringa mamma och be henne köpa  3 meter till av detta tyg. Kanske jag också ska få en.... ;-D

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fixat!

Linda sa...

Ja, L:et passar jättebra! Hon kommer bli jättesöt i den!