torsdag 12 maj 2011

Nya utmaningar

Hon hittar på hyss min lilla solstråle.
Ett mest irriterande hyss och ett ganska allvarligt hyss, men ändå samma hyss.
Det ska ågärdas i morgon!

Hon har nämligen kommit på att hon kan krypa ur selen i vagnen. Det är mest irriterande eftersom hon då inte sover utan bara fipplar med vagnen, insektsnätet osv. Hon ramlar inte ur eftersom midjebältet sitter kvar men hon bara sätter sig upp hela tiden.

Det lite mer alvarliga hysset är att hon gör så även i bilen. INTE SÅ BRA!!!!! Så nu måste jag komma på nått slags band som gör att hon inte kan dra isär bältet. Till bilen tänker jag mig ett ganska brett band i interlock eller jersey med stöd av vliseline mellan. Sen tryckknappar i båda ändar så jag kan knäppa bandet runt bältet. Den största risken är att hon lyckas dra ner bandet ändå och lyckas smita igenom ändå.
Lite samma tanke har jag till vagnen också men kanske lite smalare.

Sen får vi se vem som vinner denna omgång. :-)

Inga kommentarer: