måndag 23 maj 2011

psykbryt

Klätter apan driver mig till vansinne! Klättrar överallt! Precis som Wille är hon. Har ganska bra koll också så hon är inte våghalsig. Men upp på stolarna och sen på bordet. Upp på gåbilen för att nå böcker i hyllan osv. Men hon ropar när hon behöver hjälp ner igen. Men jag får inte mycket gjort när hon bara klättrar hela tiden. Tilda skulle pärla ihop ett halsband som Lova dragit sönder. Lova skulle promt ha pärlorna. Tillslut fick jag lägga ner alla stolar så hon inte kunde komma åt dem. Hur snyggt är det på en skala??
Sen måste jag göra en ny insats på bältesproblemet. Lova tar sig ur selet i vagnen igen. Förra lösningen gick sönder. Så jag behöver göra en ny lösning som är mer hållbar. Frågan är bara vad....

I dag har jag röjt i Tilda och Lovas rum. Det gick ganska fort och smidigt för de har ju inte så mycket leksaker. Flyttade våningsängen och skötbordet också. Då kommer inte Tilda åt rullgardinen från sängen och inte heller lampan. det kommer lösa många kvällars osämja. :-)

Passade på att bädda rent i sängarna också. Både småtjejernas och min och Calles. De stora ska få ta sina sängar när de kommer hem sen.
Det är skönt när man gjort ett sånt här ryck.

1 kommentar:

Malin sa...

När jag tänker sele så tänker jag två band som går över vardera axel och så ett band som går runt bröstkorgen, under armhålorna.
Då borde det vara svårt att komma ur selen. Sen får man ju fästa den konstruktionen i några band som håller henne kvar i vagnen.

Eller.... så köper du en sån här:
http://translate.google.se/translate?hl=sv&sl=en&tl=sv&u=http%3A%2F%2Fwww.justpetstrollers.com%2Fcatstroller.html&anno=2
hihi