fredag 20 maj 2011

fredag

I dag har jag sytt. Ett par shorts till Tilda som blev lite stora, ett par shorts till Lova som blev precis och ett par kortbyxor till Tilda som blev lagom. Shortsen har jag ritat själv och byxan kommer från ottobre 3/11. Det cerice tyget kommer från jofotex och färgade tok mycket i tvättmaksinen. Det var lika cerice i tvättvattnet som tyget. Andra tvättomgången var vattnet fortfarande rosa! Hoppas verkligen att de slutar färga av sig eftersom jag är hopplös på att färgsortera. :-)
Sydde en tröja till Amanda också. En 80-talströja. Men den blev för stor. Hon envisas så med att tycka att hon är stor och krävde att få den i 36-38. Men så stor var den inte. Sen blev hon skitsur när jag sa att Josse kanske kunde ha den. Hon har nog lite storlekskomplex dotra min. :-)

Vi har varit på fotbollsträning också. Tilda sprang ett helt varv runt banan med Amanda. Och i riktigt tempo också. Hon var helt slut när hon kom runt. :-) Det tyckte jag var verkligen strongt gjort.

Måste berätta en "Tilda" också.
I dag när hon var ute och lekte kom hon in och hämtade ett reflex. Hon sätter på sig reflexet och säger.
-"Det är bäst jag sätter på mig ett reflex. Ifall det blir strömavbrott ute." :-D Goa unge!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tilda är tydligen mycket duktigare på att springa än vad mormor är. Blir riktigt avundsjuk på hennes energi/kram