fredag 14 januari 2011

sack n' seat

I dag knåpade jag ihop en sack n' seat till Lova. Var så inne i skapandet så vi fick stressa massor för att hinna i tid till fotbollsträningen. :-) Jag hade en bit IKEA tyg kvar sen jag sydde Amandas gardiner till gästbon så det tog jag. Mönstret gjorde jag själv efter att ha sett en sack n' seat på internet. Jag tog ett gammalt lakan som jag laggt i slänglådan och klippte till en prototyp först innan jag sydde i det riktiga tyget.  Den blev riktigt bra. Eftersom jag inte hann färdigt med den innan vi skulle åka så fick hunden stå modell när jag blev klar med den i kväll. Lova sover ju nu. :-) Men jag tror att den kommer fungera bra som extra stol när vi är ute och far.                  
                                         

Så här ser den ut ihopvikt. Tar inte särskillt mycket plats alls.

Appropå fotbollsträningen också. Tilda utmärker sig som vanligt. Hon hade bestämt sig för att hon skulle träna på att rocka rockring så hon skulle minsann inte göra det som de andra gjorde. Från början satt hon på dynorna och tittade på. Men sen kom hon sakta men säkert närmare de andra. Då hade hon sorterat ett gäng med rockringar först och lyckats få tag på en röd boll. Med dessa fynd i famnen satte hon sig i gruppen och var med en liten stund. Sen for hon iväg på sitt igen. Hon är en betraktare min dotter. Måste spana in först. Och väldigt medveten just nu om vad hon kan och inte kan. Och kan hon inte så gör hon det inte heller. Blir hon pressad så blir hon arg. Har svar på tal. Men de var jätte duktiga på fotbollsträningen så de lät henne vara. Bara bjöd in henne men accepterade när hon sa nej.

Hon börjar bli stor igen. Det märks på alla "Varför" frågor som jag får svara på. Och att alla ljud runt henne är farliga igen. Det är läskigt att vara i badrummet, eller hennes rum, eller var det nu kan vara. Hon söker bekräftelse hela tiden genom att säga "Jag älskar dig mamma." en miljon gånger om dagen. Kisseriet går ju galant nu. Inte många olyckor alls nu och hon säger själv till när hon behöver kissa. Jag tror att när den här utvecklingsfasen är över så kommer hon vara torr på natten också.

1 kommentar:

Linda sa...

Usch, den där läskiga dockan igen!! Hade en på förskolan men den var turligt nog inte lika instabil som eran ;) Vi ska flytta till mindre, 2 kvm mindre =) Men vi får förhoppningsvis bättre grannar (går nog inte att få sämre än den vi har här) o så är det lite fräschare. Tybble hamnar vi i. Ja, visst växer hon mycket! Skulle vara kul att komma ut men Thomas har ju ofta bilen om dagarna och på helgen är det städa, packa, städa just nu.. ja, du vet ju hur mycket det finns att göra! Har ni flyttat till Väringen på heltid nu? Om ni är i stan ngt får du hojta till så kan vi ta en fika eller promenad! Hälsa kidsen o Calle!