lördag 22 januari 2011

Kalas!

I dag har vi haft kalas för vår älskade lilla Lova som fyller 1 år på måndag. Tyvärr kunde mamma/mormor inte komma då hon blev sjuk. :-( Men syster/moster med sällskap kom iaf och det var trevligt. Vi åt kallskuret med couscoussallad. Enkelt och gott. Sen mumsade vi på bullarna och cupcakes som Tilda och jag gjorde i går. Och såklart hallongrottorna. Och tårtan. Jag gjorde sugar paste i år för att den skulle bli sådär fint kristall vit. Lite rosa rosor och vita prästkragar som dekoration. Gott smakade den också. :-)

Söta Tilda med ny blus. Det är moster Anna som knäppt de fina korten.
 Den blivande 1 åringen fick en helt egen jätte bulle att mumsa på.
Som vi övat på att blåsa. Och hon kan det också. Men tprtan var för spännande så det blev jag som råkade blåsa ut ljuset i alla fall
 Och egen tårta förståss.

1 kommentar:

Anonym sa...

vad avis jag är att du kan göra tofsar på henne. Alba är typ nästan flint fortfarande och amos får jag ju inte göra tofsar på då blir han nipprig