fredag 14 januari 2011

gräsänka

Så var man gräsänka över helgen då... Mannen har åkt till Tyskland för att gå på golvmässa.

Tilda ska få gå på fotbollsträning i dag för första gången. Få se vad hon tycker om det då. Efter det hämtar jag upp Amanda från stallet och vi kommer hem till Wille som förberett maten. :-) Vi ska äta tacos nu när mannen inte är hemma, så Wille har fått i uppgift att skära grönsakerna tills vi kommer hem. Steka köttfärsen får han göra när jag är hemma och kan hjälpa till.
De är duktiga både Amanda och William på att vilja hjälpa till i köket. I alla fall när det gäller att laga maten. Plocka undan är de väl inte så förtjusta i. :-)
Häromdagen gjorde Amanda råstekt potatis och kyckling i ugn till oss. Det vart jätte smaskigt! Hon behöver ju fortfarande stöd i hur länge det ska vara i ugnen och vilka grader och sådär, men vad sjutton det är ju jag också osäker på eftersom jag aldrig får laga mat längre. Det är ju mannens område. :-)

Idag fick jag äntligen upp Tildas hylla i rummet. Det blev riktigt bra. Så nu kan hon äntligen få ta hem lite av sina leksaker som hon saknar.

Inga kommentarer: