fredag 28 januari 2011

Lova 1 år!

I måndags blev en liten solstråle 1 år!

 Jag försökte fånga henne på bild, men det är inte så lätt. :-)
 Hon fick en "fusk" födelsedag. Liten som hon är ser hon inte alls nöjet i att bli sjungen för på morgonen. Då är det akut vällingbrist i magen. Så vi hoppade över morgonsången.
 Och sen var jag tvungen att åka till kontoret och göra lönen så det blev en ganska tråkig dag för henne.
 Men sen efter kvällsmaten så fick hon ett paket som Tilda och William slagit in. Då sjöng vi för henne och hon såg så nöjd ut när vi sjöng. :-)
 Det är inte så lätt att öppna paket men med lite hjälp så gick det.
 Hon blev mycket nöjd över sitt pussel. Använde det som trumma under resten av måltiden. :-D
Lova säger nu mamma väldigt aktivt. Hela tiden skulle man kunna säga. Hon säger även pappa. Men inte alls lika ofta. :-)
Hon härmar Ragnar när han jamar. Och älskar att gosa med honom. Kärleken är inte riktigt besvarad.
En ny favoritsysselsättning är att vara ute i snön och gräva med spade. Hon blir så arg när jag lyfter in henne. Kastar sig åt sidan och vrålar av ilska.
Hon går fortfarande inte själv. Nått steg har hon tagit för att ta sig till närmsta stol eller nått men inget mer. Men mer vill hon inte. Hon blir såklart överlycklig om hon får tag i ett finger och då går hon så glatt, men hon övar inte aktivt på själva gåendet. Mer än att hon ställer sig upp så fort hon kan och går efter saker.
Hon härmar allt hon ser. Hostar jag så hostar hon. Klappar jag händerna gör hon lika. Osv.
Hon älskar musik och ställer sig upp för att dansa med. Gärna rytmiska sånger. Hon ser så rolig ut när hon niger och putar med rumpan när hon dansar. :-D
En gullig sak som hände här om dagen var att hon ville upp i sin säng så jag lyfte upp henne där. Så sa jag godnatt till henne. Då böjer hon sig fram för att ge mig en puss. Så leker vi så en stund innan hon tar sina gosedjur och leker med. Så hon har börjat litegrann med lekar.
Tilda och hon brukar göra koja i Lovas säng också. Då är hon så nöjd när hon får vara med och leka. :-)

Inga kommentarer: