söndag 8 januari 2012

toppen toppen toppen

I går var en bra dag.
Det började med att Tilda jublade på toaletten att blöjan var torr. Och faktiskt så var den torr. För första gången. Gissa om det blev jubel i familjen! Och en stjärna åt Tilda.
Bedriften upprepades i morse.
Ännu mera jubel i familjen, och Tilda är övertygad om att den blöjan är magisk. :-D

Mannen behövde till Marieberg för att köpa skjorta och finskor till en affärsresa. Men först gick han med på att åka till stan och gå på Ohlssons. :-) De har fått in nya tyger där med stjärnor på som jag ville ha. Sen blev det lite annat också. :-)

Vi gick in på eurosko och "fyndade" dessa vårskor till Lova. Så himla fina. Brunt och rosa. Lova blev väldigt glad.
 På Marieberg hittade vi två skjortor åt Calle på rean. Snygga som tusan.
Och ett par skitsnygga skor.
Själv blev jag förälskad i dessa vid första ögonkastet. Det är inte ofta jag hittar något jag vill ha, så fast de var dyra, dock på rea, så slog jag till jag med. Så nu har jag också snygga vinterskor som inte är tuggade på av hund. :-P Köpta på min favvo skoaffär Nilsons. Där hittar jag oftast skor som jag gillar. Och de håller bra och jag har dem till de inte håller ihop längre. :-)

Men det allra bästa denna dag var ändå att Tilda var torr för första gången. Vilken seger! 5,5 år gammal är hon äntligen mogen! Äntligen ser jag ett ljus i tunneln!!! Och kanske att jag får fel i att Lova ska bli torr innan henne. ;-)

Inga kommentarer: