söndag 1 januari 2012

Tankar om år 2012

Som alltid när jag tänker om tid och framtid så går mina tankar till de ständigt växande barnen. :-)
I år 2012, alldeles snart blir hon som skulle vara min bebis för alltid 2 hela stora år. 2 år! Det kan omöjligt vara så länge sedan jag satt med stor mage och väntade på att hon skulle behaga komma ut. ;-) Var tog den bebistiden vägen? Jag som ändå njutit för fulla drag av den tiden och verkligen bemödat mig med att inte stressa bort den. Plötsligt har det ändå gått 2 år. Och hon är så frammåt den lilla damen. :-) Räknar på sina fingrar. Ser på sina syskon och lär och härmas. Det senaste roligheten hon har för sig är uttrycket "wiiiuujjuuu", vilket hon säger så fort något är äckligt. Det var Amanda som började med det för länge sedan och Tilda var snabb att haka på. Nu har även Lova hakat på och med det krassa pratet hon har så låter det enormt roligt. :-D Det går inte ens att beskriva utan måste höras.

Nästa att bli aldeles för stor är den förstfödda som blir 15 år! Jag menar 15 år! Vart tog DEN tiden vägen???? Gudars, jag minns fortfarande hur jag satt med det knyttet på bb. Hon fyller moppe. Jösses! Det säger jag bara. Ska börja 9:an till hösten också.

Strax därefter kommer nästa chock. Jo, Wille fyller tonåring. Ja, han kommer ju alltid 2 år efter sin storasyster, så hon mjukar upp chocken lite åt honom. Men hallå. Tonåring!! Då har jag plötsligt två tonåringar i huset. Var det inte i går Amanda fyllde tonåring och jag var i chock för det???

Sen lugnar chockarna ner sig lite. Att syrran fyller 32 är inte så traumatiskt för mig. Men däremot att den där äldsta i kull nr två fyller 6 år i sommar. DET är chockerande!! Jösses, hon har en lös tand också, som för att påminna sin alltigenom förnekande mor att ju visst, jag är snart stor jag med. Hon tillhör ju "småtjejerna". Den äldsta av småtjejerna börjar lekis i år. Detta lilla yrväder ska skolas in i skolans miljö! Jag har sagt det förrut... Jösses!!!! Hon kommer strax få en glugg som förmodligen snart följs av ännu en glugg eller en lite större glugg. Allt för att påminna mig om hur stor hon blir.

Hur gör man för att hänga med? Finns det ingen stoppknapp någonstans??

Inga kommentarer: