måndag 25 april 2011

påskhelgen

Gud vilken underbar påsk helg vi har!! Det är rena sommarvärmen utomhus. :-) I dag ser både Calle och jag ut som kokta kräftor. :-P

I går var vi till mamma och hälsade på. Så himla skoj. Det blir inte så ofta vi kommer dit tyvärr. :-( Syrran var där också och det är alltid lika skoj. Träffar inte henne heller så ofta som jag skulle vilja.
Mamma gav mig en guldgruva. :-) En hel kasse med trådrullar i olika färger. Så himla snällt. Värt en hel förmögenhet. :-) Så nu har jag sagt åt Wille att han måste göra trådrulle ställningar på träslöjden igen. Han gjorde två ställningar åt mig med plats för 4 trådrullar på vardera. De räckte inte långt. :-)

I dag har jag och barnen farit in till Glanshammar för umgänge. :-) Wille drog runt lite och hittade sen en kompis att leka med. Viktor, som bor i det hus som vi köpt. Kan säga att det kändes märkligt att plinga på för att hämta honom i det huset som vi köpt men som vi inte har någon tillträde till förrän om drygt 2 månader. :-) Märklig känsla. Det känns nästan overkligt att vi ska bo där nu. Det är så länge sedan som vi var där och tittade och köpte det. :-) Men jag fick en rundtur i trädgården. Kollade på alla träden och vad det fanns för blommor. Det är en lagom stor trädgård utan allt för mycket rabatter i alla ändar. Perfekt.
Amanda gick till Jossan. Henne fick jag inte med mig hem igen. Hon skulle sova kvar hos Josse. :-)
Småtjejerna och jag vi hälsade på hos Lisa, Peter och Olivia. Tilda var så nöjd när hon fick leka med sin bästis. Mammorna pratade strunt en stund och vi fikade och gick en promenad. :-) Sen fick jag släpa med mig Tilda till bilen för att få med mig henne hem. Hon ville inte åka hem. :-)

I kväll satte jag mig vid symaskinen när småtjejerna ommit isäng. Jag har haft sån lust att sy nu flera dagar men inte tagit mig tid till det. Det känns ju skamligt att sitta inne och sy när det är sommarväder ute och alla är lediga. Men i väll slog jag slag i saken och klippte ut en munkjacka från ottobre 3/2006. Jag har spanat på den länge nu. Jag har ett fiiiiint fint frotte tyg från jny som jag tänkte använda. Det gjorde nästan ont i mig när jag skar ut mönstret. Tyget är dyrt! Kostar 249 kr metern och jag öpte därför bara en halv meter. Men det räckte till munkjackan och blev en liten snutt kvar. Kanske räcker det till shorts eller i alla fall en muddkjol till Lova. Jag bara älskar tyget!!!!
Jag är jätte nöjd med resultatet. Första gången som jag syr en luva. Och första gången jag kantbandar så långt. Men det gick ju bra. Jag har hört så många skräckhistorier så jag var jätte nervös. :-) Enda missnöjet var att jag tog av två tvillingnålar. :-( Vet inte varför jag har av dem hela tiden.... Jag har nu lyckats göra av med 3 tvillingnålar på kort tid. Så nu är jag utan tvillingnål igen. OCh utan tvillingnål kan man inte leva så det blir till att införskaffa en sådan omedelbums. :-)

Kan hända att den blev lite stor, men det är ändå bättre så än att den blir för liten. Eftersom den är så fin så vill jag att hon ska unna ha den lääääänge. :-)

Inga kommentarer: