måndag 25 april 2011

fönster och vägg

Alltså jag hatar fönster!!!! Blä! I dag har jag skrapat fönster här i Gäddviken. Jag gjorde två sidor och har nu bara baksidan kvar att skrapa. Där kunde jag inte skrapa just då eftersom Lova låg där och sov.
Sen började jag skrapa fasaden också. Den ska också målas i år. Det var om möjligt ännu tråkigare!!! Och dessutom mycket större.
Men det blir väl fint när det blir klart...

Försökte mig på att sy en tunika till Tilda i kväll. Det gick inte bra. Halsen blir bubblig och när jag skulle göra sicksack i ärmkanten så blev det inte heller bra. Märkligt att det gick så bra första gången jag gjorde det och sen när jag ska göra om det så går det bara åt fanders hela tiden. :-( Tunikan är av egen design. Kanske att den är fel i halsen eftersom den krånglar så. För denna gång var jag duktig och använde vliselin på infodringen. Nåja, jag ska sy klart den i morgon är tanken. Sen ska jag nog sy en one pice till Lova. Fnular på ett mönster på en sån just nu...

Även om det går åt pipsvängen ibland så är det fortfarande roligt att sy. :-) Ska försöka hitta ett bra mönster till mjukis shorts till Wille också.

Inga kommentarer: