måndag 26 april 2010

näsor.

I går när Calle lagt Tilda för natten kommer hon plötsligt upp med blod rinnande från näsan och även i munnen. Tilda säger först att hon har en pärla i näsan men nekar sen och vet inte alls varför hon blöder från näsan. Efter att ha letat reda påvärldens största ficklampa för att lysa i näsan så ser jag något som ser misstänkt likt en rörpärla. Då kommer frågan: vad gör vi nu?? Åker till doktor på söndags kvällen?? Först tänker vi att det kanske går att få ut den med en picett, men jag blir så rädd för att göra mer skada. Sen kommer Calle på att hon kan fräsa ut den. Först vägrar hon men sen tar hon i och ut kommer en rörpärla tilsammans med en mängd blodigt slem. Uäck! Sen tog det en stund att lugna den ledsna Tilda innan hon kunde somna igen.

En annan näsa som krånglar är Lovas näsa. Den kliar så förbaskat på kvällarna när hon ska sova. :-) Så nu sitter jag med henne i famnen och försöker få henne att somna medans jag bloggar pekfingervalsen med vänster hand. Det går ju bra det med. Fast inte så fort. :-)

I dag har Amanda och jag städat lillstugan. Amanda har bestämt sig för att flytta ut dit över sommaren på prov. Hjälp vad stor hon börjar bli!! Det är inte många månader sen hon inte alls ville bo där ut själv. Det är inte helt enkelt att vara tonårsförälder, och lättare lär det inte bli gissar jag. Så många beslut som ska tas och gränser som ska dras utan att hon blir för begränsad eler för frisläppt. Inte lätt, inte lätt.

Fler som blir stora är lilla Lova. 3 hela månader blev hon i lördags och 13 veckor i söndags. Det går så orättvist snabbt. Jag vill inte att hon ska bli så stor så fort. Och Tilda blir snart 4 år! Det är också helt sjukt. Min lilla skrutta!! Tur att jag inte blir en dag äldre i alla fall. :-D

Jag skulle lägga in bilder i dag hade jag tänkt men det går inte nu när jag försöker söva Lova. Kameran är nämligen inte här i närheten. Men jag lägger in bilder snart jag lovar!

Inga kommentarer: