fredag 23 april 2010

internet brist

Vi har inget internet hemma igen... Gubben tog med sig internet och dator till en butik för att fixa till en rauter så fler datorer kan surfa samtidigt men det var tydligen inte så enkelt för nu är det väldigt länge de haft datorn. De får inte till det.

Jag är på kontoret en stund för vi har varit på bvc med Lova som fått sin 3 mån spruta i dag och vägits och mätts. Hon var 61 cm lång och vägde 5710 g. En stor tjej. Hon är så enkel just nu. Det är bara att lägga henne i vagnen så somnar hon på dagarna. På kvällen blir hon lite tjorvig för hon blir för trött tror jag så då gnider hon sig i ögonen istället för att sova. Men tillslut somnar hon i famnen och sover sen hela natten i sin säng.

Det har hänt så mycket sen jag bloggade sist. Förra veckan var det fint väder så då var vi ute i trädgården och fixade. Jätte skönt att kunna röja lite där igen. Är lite eftersatt pga graviditeten förra sommaren. Ragnar har börjat vara ute mer och mer. Han har fångat en fågel som han släpade in och sen släppte inne. Vi hade väldigt sjå att få ut den stackars fågeln igen. :-) Annars fångar han mest flugor i fönstrena.

Tilda har blivit hopplös på att kissa på sig, och även bajsa på sig... Vi har försökt med stjärnor som hon får klistra när hon gått på toaletten och det hjälpte i två dagar sen var det inte kul längre. Hon har inte haft en torr dag på över en månad nu igen. Så tröttsamt. Jag hoppas verkligen det ger med sig snart.
En rolig sak hon sa i går i bilen: Mamma , min tunga ligger på golvet i min mun. hihi. Tur att hon är rolig ibland också. :-)

Inga kommentarer: