fredag 22 januari 2010

förhoppning

Vi var på överburenhetskontroll i dag och bebisen mår bra där inne i magen i alla fall. Fick nu snittid på tisdag om den inte kommit ut innan dess. Känns skönt att ha ett slutdatum i alla fall. Fast det är jobbigt att inte veta om jag ska ställa in mig på snitt eller inte. Men det är inte så många dagar kvar nu så det är väl bara att överleva. Jag var öppen 2½ cm och hon kände bebisens huvud. Men det behöver ju inte betyda varken att det är på g eller att det inte är på g. Men i tisdags när vi var in på koll för att bebisen inte hade rört på sig så var jag inte öppen alls så nått har ju hänt de senaste dagarna. Gissar att det kan gå fort när det väl sätter fart. Blev också tillsagd att komma in tidigare än när det är 5 min mellan värkarna så de kan ha koll på mig. Men det är ju inte så lätt när man har värkar regelbundet i perioder lite nu som då. Men jag hoppas min kropp talar om för mig när det är dags. De var lite kraftigare i går kväll och kändes som lite kraftigare mensvärk och halvregelbundet så då trodde jag igen att det nog skulle sätta igång under natten. Men icke! Precis som vanligt så vaknar jag på morgonen och det är ganska lugnt i magen.

I natt drömde jag att vi fått fyrlingar :) Jag var uppstressad och hade glömt köpa nappflaskor och mat till dem. Jag jagade på Calle att han skulle byta blöja på dem men han var sten cool och de låg i sin bajs i vagnen. De fick plats alla fyra på rad i vagnen som vi köpt så de var inte så stora. :) De var så snälla och gjorde inget väsen av sig alls. Sen kom mamma och bar på två av dem. Jag vaknade när jag cyklade iväg för att köpa allt vi glömt, och cykeln gick såååå trögt. Tänk så konstigt man kan drömma. :)

5 kommentarer:

Anna sa...

Skönt att du uppdaterat lite, jag har varit lite orolig för att något hänt. Skönt att bebbe mår bra därinne i magen.
Stora blå, vad är det för sorts bil undrar min sambo:)
Lycka till och massor med kramar!

Marika sa...

stora blå är en subaru tribeka. helt underbar bil när den fungerar! :)

Helena sa...

usch inte kul när saker går sönder...
Bebben kommer nog snart, kanske är skönt att det inte går så fort?? Då känns det mindre under öppningsskedet men det tär på hjärta o hjärna när man väntar, usch usch. Kram iaf o försök njuta lite av lugnet innan stormen när livet står still i några år:)

Helena sa...

Kom på en sak till...du kanske skulle ta cykeln till BB istället för att handla??? kram

Nallebr.. sa...

hua, konstigt att allt ska hända samtidigt.. men så är det ofta när något går sönder!! hoppas ni får en bra helg iallafall:) kram