torsdag 23 februari 2012

sjukstuga och lite annat

Nu har vi sjuka barn igen. Tilda och Lova har feber. Tilda har grymt ont i halsen och båda barnen stinger ur munnen. Tilda är verkligen skruttig hon som sällan brukar duka under för förkylningar. Pluttan.
Lova gnäller mest.

I morgon är det dags för ultraljud. Är såååå spänd! Är snart halvvägs nu. Fogarna har börjat krångla och benen har blivit svullna. Beställde stödstrumpor i går. JAg hoppas att de kommer lätta upp i benen lite.

Lova har gäckat mig med ett ord några dagar. Lopbacka har hon sagt. Vad sjutton är lopbacka?? Jo, det ska jag säga. Lopbacka det är det helt och hållet logiska, stjärtlapp! Det är väl självklart eller hur?! :-D
Annars börjar hon bli bättre och bättre på att prata nu även om vissa ord är svåra. :-D

Men vilket underbart väder vi har haft. Synd att det blåst annars hade det varit underbart. All snö är borta på vägen nu så nu tvingar vi ut Amanda att öva med moppen på vägen. Det uppskattas INTE kan jag säga. :-D Men hon måste ju öva sig lite innan hon kör upp. Det gick bättre i dag än första gången iaf, så det går framåt. Jag hoppas på så här fint väder i morgon med. Då kanske vi kan ta mellis ute i solen. :-) Om de små inte är för kinkiga alltså.

Inga kommentarer: