måndag 27 februari 2012

Namn

Funderar över namn till lilla bebisen i magen. :-) Det är inte helt enkelt det där...

Har fastnat för Meja eller Charlie.
Men det finns så väldigt många fina namn.
Charlie är nog det jag är mest kär i. Eller varianter av namnet som Charline eller Charlise.
Meja är också väldigt fint och passar bra ihop med Tilda och Lovas namn i stil.
Sen finns det ett helt gäng med namn till:
Lilja
Iris
Mirella
Miranda
Mira
Signe
Elsa
Julie är också en storfavorit
Luna
Milly

Amanda tycker namnet Alea

Så om det inte var nog med att bestämma ett förnamn så ska hon ha släktnamn. Vi har ju gett våra två tidigare tjejer ett namn var från vardera sida. Så släktnamnen börjar liksom tryta lite nu känner jag.

Jag har dock en favorit: Andrea. Det blir då efter mannen. :-)
Blir det tilltalsnamnet Charlie eller någon variant av det så kommer han med på en bit där med.

Det hade varit enklare om det blivit en kille på släkt namnen, då hade Sven eller Olof eller Roland varit givet och Folke från min sida. Men nu blev det inte så. :-) Och vad gör väl det? :-D Men det hade blivit enklare.

Minns inte alla släktnamn som finns kvar... Anna, Ebba, Märta är de jag kommer på så här.
Jag har också försökt hitta kvinnliga former av Sven och Olof efter mannens pappa. De jag har hittat där är:
Sveina
Sveja
Svenja
Svenna
Svensine
Olofin/Olofine
Olofina

Men jag kan inte riktigt uttala mig om vad jag tycker om de namnen ändå...
Kanske blir det ett traditionsbrott den här sista gången. Med bara namn som vi tycker är fina.

Charline Meja Julie
Meja  Julie Andrea
Charlie Anna Svenja
Julie Anna Andrea (Det var fint)
Charlise Anna Julie

.... ja jag kan nog hålla på i evighet...
Tur att det är över 5 månader kvar. :-D

1 kommentar:

Anonym sa...

jag har alltid velat ha en Idun...kan du kanske uppfylla min dröm lite, så kan jag snosa lite på henne emellanåt :) //J