torsdag 2 december 2010

stackars mig

När jag vaknade i morse av att Lova och Tilda lekte i sitt rum så hade jag sovit 1½ tim mer än vanligt. Inte ett ljud hade jag hört av de stora barnen eller Calle på morgonen heller. Hade kunnat bli en toppen dag om det inte hade varit för den dunkande huvudvärken, snuviga näsan och svullna halsen. Blä jag mådde piss. Inte blev det bättre av att det var 16 grader i köket heller. :-( Tur att jag fick Calle att gå ut och hämta ved i går. Så dagen fick börja med att mata Lova som blev akut hungrig när hon såg mig, och sen tända brasor. Sen har det inte blivit nånting gjort, ja frukost till Tilda och mig förståss. Fick lov att duscha av Tilda också för hon stank kissblöja. Och sen fick jag gå ut och hämta två backar med ved för veden tog slut. Men jag har fortfarande inte fått på mig kläder. Men det har blivit 20 grader i köket nu iaf.


Och nu är det dags för lunch. Om jag har svårt för att komma på och få till mat i vanliga fall så är det inte bättre idag kan jag lova. Det måste dessutom vara nått som Tilda äter också. JAg orkar inte laga mat som hon sen inte äter av. Så det fick bli potatis och fiskpinnar. BLÄ!!! Men då äter Tilda iaf. Lova ska också få smaka den maten få se om det går i. Hon är inte jätte förtjust i fisk. Annars får jag väl öppna en burk åt henne istället.
Dessutom ser det ut som krig på köksbänken sen i går... Jag ORKAR inte ta tag i det nu. Det är inte bara disk som står utan även tre stora pepparkakshjärtan som jag lyckades krascha i går ligger på diskbänken. Glasyr och pepparkassmulor överallt. Så typiskt! Idag är ingen bra dag. :-(

Inga kommentarer: