tisdag 28 december 2010

det är väl bäst att...

...jag bloggar lite så att ni inte tror att jag törstat ihjäl. :-)

Nej, julen blev väldigt bra trots allt. Efter två dagars strul och oro över vatten som var fruset och avlopp som var fruset, så fungerade det mesta till julafton. Det var bara avloppet till tvättmaskinen som inte fungerade. Värmen tog det två dagar att få upp men sen har vi då inte frysit här i sommarstugan. Det är kallt på golvet men inte värre än att det går bra med sockor eller tossor.

Det bästa av allt är att alla trivs väldigt bra här ute. Trots att det är trångt och att man måste tänka sig för för varje sak som kommer hit så trivs vi.

Julafton var lugn och skön. Vi tom tog det lugnt på fm innan gästerna skulle komma. Annars brukar det vara fullt sjå från morgonen. Men vi var i god fas. Vi åt och sen kollade vi på Kalle Anka. Lova blev trött så tomten fick skynda sig att komma. Tilda pratade med Tomten men Lova tyckte att han var läskig.
Sen öppnades det paket och barnen var nöjda och glada.
Lite keso ala malta hann vi stoppa i magen också innan mamma och Kalle åkte hem. Sen var det bara Anna kvar, och vi satt och fipplade med mobiler, åt lite till och pratade.

I går var jag till Hagalund med barnen och packade ihop övervåningen. Det tog verkligen hela dagen för dem. Men jag hade tur och Lova sov 4 tim på dagen så jag fick lite gjort jag med. Annars hade jag nog åkt hem medan de grejade för det finns ju inget barnsäkerhet kvar där nu. Och mycket ajabaja överallt.

I dag har jag varit där själv. Packat och slängt. Och tvättat. Det går ganska bra. Vi ligger bra i fas nu tycker jag. Tror att jag kommer vara klar i morgon eller på torsdag. Det är ju fantasktiskt bra ju! Sen helgen efter nyår kommer vi köra alla möbler som ska vara kvar. Kartongerna vet jag inte om Calle kommer hämta innan han åker till jobbet eller om vi tar dem nästa vecka också. Det finns en del stora saker kvar att slänga som jag inte rår själv. Och sen ska myrorna få komma och hämta de möbler som ingen vill ha.

Ja och sen har ju Liten blivit 11 månader också. Men det har inte hänt så mycket sen hon blev 10 månader. Hon går fortfarande inte, men blir såklart stadigare och stadigare för varje dag.
Hon har 4 tänder i underkäken som hon gärna använder. :-)
Och snart blir hon 1 år, min lilla skrutta!!! Och det ENDA jag kan komma på att hon önskar sig är en resa till Australien. Annars kan jag inte komma på nånting. ;-)

1 kommentar:

Helena sa...

En resa till Australien brukar ju alltid stå högst upp på listan hos 1-åringar så jag tror du absolut prickat rätt:)