söndag 10 juni 2012

Dagens funderingar

Det är mer saker än namn som jag funderar på. Det här med vagn har jag tänkt en del på. Behöver jag eller behöver jag inte en syskonvagn??
Lova är duktig på att gå själv. Men vi ska ändå gå varje morgon och lämna och hämta Tilda från lekis. Dessutom vill jag kunna gå promenader med kompisar och då hänger ju inte Lova med.
En stor syskonvagn har vi inte plats med i hallen, så är det bara. Det är trångt som det är ändå med en enkelvagn. Men det finns så fiffiga vagnar nu för tiden, som ICandy eller Cityselect. Skulle jag få välja helt fritt skulle jag ha någon av dessa vagnar. Men då snackar vi om priser på 5-15000 beroende på om det är begagnat eller nytt. Lite väl mycket pengar för vår plånbok just nu. Vi behöver rent krasst en tvättmaskin till sommarstugan mer.

Så finns alternativen.
Jag har redan en ståbräda så det funkar ju. Går bara inte att gå promenader med ståbrädan för den sticker ut för mycket så fötterna slår i den hela tiden. Men den funkar bra fram och tillbaka till lekis.
Jag har också gjort en mindre liggdel så Lova kan i nödfall sitta på fotstödet på vagnen, även om de inte rekomenderar det.
Det finns syskonsitsar som man kan sätta på sitt vagnen. Den skruvas då fast och sitter där den sitter, vare sig Lova är med eller inte. Den är alltså lite ivägen. Sen vet jag inte hur pass hon får plats i den. Den är upp till 15 kg och Lova väger väl runt 14 kg nu. Med vinterkläder på kanske hon inte ens kommer i den :-D Jag har inte provat någon.
Gjorde nästan ett fynd på blocket i går, på en klassisk emmaljunga syskonvagn för 500 kr. Bara det att det var fel. Det var en enkelvagn. :-/ För det priset tänkte jag att det inte gjorde något att den stog i garaget. Men så enkelt var det inte. Och när jag kollat mer så är det riktigt risiga vagnar som säljs för under 1000 kr. :-( Vagnar där jag inte skulle lita på bromsar och sånt. Och det vill jag inte riskera.

Så frågan är: Hur göra?? Var ska jag hitta en prisvärd vagn som ändå är funktionell??
För 2000 får det att få relativt fräscha vagnar. Men 2000 är ändå 2000....

Namnfrågan har jag lagt på hyllan just nu :-D

Inga kommentarer: