onsdag 14 december 2011

Lagen om alltings jävlighet

Jag har kännt mig ruggig i dag. Inte helt ok, men inte tillräckligt för att tycka att jag är sjuk. Men sjukt trött har jag varit. Så efter kvällsmaten gick jag helt sonika och la mig. Lova var redan lagd för hon hade hoppat över middagssömnen på dagis och gnällde som ett hazardspel vid kvällsmaten så hon fick gå och lägga sig innan jag ätit klart. Stog inte ut helt enkelt.
Jag la mig i sängen med en varm vetekudde som sällskap och började sakta tina upp. Läste en bokoch tyckte att det var ganska behagligt en stund. Efter en liten stund la jag bort boken och somnade. Klockan 19.00. Vaknade efter ett tag av att Lova gnällde från sitt rum. Men somnade snabbt om igen. Vaknade igen av att Calle kom in och pratade med mig. Lova hade visst kräkts och kunde jag bädda rent åt henne medan han sanerade ungen? Jo, visst. Pust och urk!
Med ren säng somnar hon om iaf. Pluttan. Men jag hade precis sovit för mycket för att somna om igen. Ligger och vrider på mig en stund innan jag ger upp och tar fram boken igen. Gäspar och är trött, men inte så att jag kan komma till ro.
Calle kommer upp och lägger sig. Spelar en stund, sen somnar han. Och jag ligger vaken. Jag undrar när jag ska somna i kväll? Jag som hade sett fram emot att kanske vara lite pigg i morgon, verkar få dras med ännu värre trötthet. Jag får väl slöa bort dagen i soffan, för i morgon blir jag hemma med småtjejerna. Ingen mening att släpa Tilda till dagis heller och kanske smitta ner de andra barnen där så här lagom till jul. Så vi håller tummarna för att Tilda vaknar på ett strålande vara-hemma humör i morgon och att Lova bara fick lite slem i halsen, så kanske vi kan börja garnera våra fina pepparkakshus som vi gjort.

Inga kommentarer: