torsdag 22 december 2011

Dan före dan före dopparedan.

Nu är det snart jul. Dagen har ägnats åt att städa -igen- och sen har mycket kraft lagts på att förmå barnen att låtabli att stöka ner igen. De får såklart leka med sina saker, men just nu vill jag att de leker i sina rum och dessutom plockar upp efter sig när de lekt klart. Ett oöverstigligt krav kan tycka. Men en stark önskan från mig. :-)

Jag har också kokat en ny omgång med knäck. Det gick betydligt fortare den här gången. Vips så var den knäckig. Det var knappt att jag hann få ner den i formarna innan de stelnade. :-) De sista rann inte ner i formen. De klumpade sig ner. :-D Men de går att äta ändå gissar jag.

Barnen har gjort klart sina pepparkakshus, men inte jag. Men jag har gjort färdigt min tunika. Det är alltid något. Jag blir betydligt varmare om kroppen av en tunika än ett garnerat pepparkakshus. ;-)
Men barnens hus blev jätte fina!

Det kommer bilder på husen senare.

Inga kommentarer: