onsdag 2 november 2011

Som att det inte är nog

Det borde väl räcka med att ha ett knall lila-blått öra??
Men när jag hämtade Lova på dagis märkte jag att hon kliade sig väldigt på benen. Hon har just haft ett litet anfall av prickar på nacken igen. När jag tog av henne strumpbyxorna såg jag. Jösses hon har fullt med prickar på benen. Värst är det på det högra benet. Kli, kli. Så deet blev att smörja med kortison till kvällen.
Nu kan jag iaf visa upp för fröknarna hur de ser ut. Har talat om för dem att hon får prickar ibland som behöver smörjas för de kliar fruktansvärt. Men sen har hon inte haft några. De hon hade i nacken upptäckte jag i fredags och sen var hon ju hemma på måndagen eftersom dagis var stängt och då hade de läkt ut.
Men nu har hon ett gäng igen.

Jag vette sjutton vad det är för prickar hon får. Blir inte klok alls. De brukar komma ett gäng samtidigt för att sen läka ut på 3-4 dagar. Värst klåda är det första 2 dagarna. Sen syns de som små skorpor som ett gammalt myggbett. De kan sitta kvar så ganska länge men då stör de henne inte. De stör bara första dagarna. Men då kliar de hemskt istället.
Kan inte komma på vad det kan bero på. Det enda som egentligen varierar för henne är matintaget. Om det är något hon äter som hon reagerar på? Tvättmedel har vi alltid samma. Solen har vi tagit bort som alternativ nu. Det är inte så soligt på benen just nu. :-)
Nej jag vet inte vad det kan vara. Borde nog söka för det nu när det kommit på icke myggig period. När jag sökt förr så har de sagt myggbett. Myggorna måste älska detta barn som tom kommer upp från döden på hösten för att sticka henne. Och inte bara en eller ett par ggr utan 20-30 ggr. DÅ är man god!!!
Har ju inget förtroende för vårdcentralen så därför drar jag mig. Blir det väldigt mycket prickar nu så får jag väl söka dit ändå.

Inga kommentarer: