fredag 9 september 2011

tiden

Det är redan helg. Veckan har rusat iväg. Det går verkligen bra för Lova på dagis. Hon lämnas snällt på morgonen med en hejdå puss och är glad och följer villigt med hem när jag hämtar. Fröknarna är helt underbara och tar verkligen hand om henne på bästa sätt.
I torsdags ringde dock telefonen. Klockan var 15.00. Jag såg ju att det var från dagis och det första jag tänkte var att nu har det hänt nått. Nu är hon skadad. Men så var det ju inte. Hon hade bara feber och behövde få gå hem. Så i dag har vi varit hemma lillskrotan och jag. Förmiddagen gick bra. Då roade hon sig medan jag sydde en munkjacka åt henne. Men sen var nog orken slut. Hon ville inte äta nått och inte heller sova nått. Så då blev det några timmars skrik innan det var dags att sova för natten.
Välling glass och lingonsylt har hon ätit i dag. Hon tar sig för munnen och säger aj så jag tror att hon kanske kan ha nån förkylningsblåsa i munnen. Eller så är det någon tand som spökar. Jag får ju inte titta. :-)
Nu sover hon iaf snällt med alvedon i kroppen. Hoppas hon mår bättre i morgon.

Inga kommentarer: