tisdag 19 juli 2011

Renovering

Före och efter bilder på min ensamma golvläggning. Nu har jag ont i både fogar, rygg och axlar. Men det gick bättre än jag trodde. Svårast var att såga av plankorna. Vi har sågen på golvet och det fransar sig lätt om  man inte rår att hålla fast plankan.

I går tapetserade vi klart och fortsatte lägga golv. Jag målade taklisterna i badrummet nere och i tvättstugan. De var vitmålade med fel färg så kvistarna hade trängt igenom. Mindre snyggt. :-)
Jag började lite smått med golvlisterna också. Men sen fick vi oväntat trevligt besök så då hann vi inte klart som vi planerat. Men lite av det har jag ju jobbat ikapp i dag på fm. :-)

Så planen idag är att bli helt klara i sovrummet och sen börja förbereda för vägguppsättning i allrummet.



1 kommentar:

Helgi sa...

Hej!

Du är riktigt duktig på att skriva om projekt du har för dig. Skulle du kanske vara intresserad av att skriva lite på ett byggforum jag jobbar för. Jag kan erbjuda en liten morot.

Hör av dig till mig på mejl så berättar jag mer,
helgibyggla@gmail.com

Vänliga hälsningar
Helgi