tisdag 12 juli 2011

renovering dag 2

I dag blev det inga bilder. Får se om jag har sinnesnärvaro nog i morgon. :-)
Vi har målat sovrummet en andra gång och även börjat måla allrummet. Det blev inte riktigt klart eftersom trappen är där och ställer till det. Vi når ju inte upp till taket.
Tilda var hos en kompis och lekte och Lova var vänlig nog att sova läääänge. Så därför kunde vi jobba tillsammans en hel del. Men sen fick Calle måla själv. Jag fick fruktansvärt ont i huvudet och mådde tillslut illa. Det är inga bra ångor där på övervåningen.

Jag har varit och letat tapeter också. Skitsvårt är det att bestämma sig. Först hittade jag inte nån, så tillslut släpade jag med mig 13 tapetpärmar hem för att bestämma mig. 4 av dem gick bort på en gång när jag la dit golvet som vi ska ha i sovrummet. En pärm var till Lovas rum så då återstod 8 pärmar. En del var det flera tapeter i som kunde bli aktuella. Men efter lite plock och lite smakråd från mannen så är det nu 4 möjliga tapeter kvar. Resten av pärmarna ska lämnas tillbaka i morgon. Fast jag hoppas ju på att jag ska ha bestämt mig i morgon. :-) Så att jag kan beställa och lämna tillbaka alla pärmarna. :-)
Amanda får väl vara med och tycka i morgon hon med så kanske det löser sig. I dag har hon varit hemma och slappat hela dagen.

Lova ska få en jätte söt tapet med ugglor och fåglar på. Måste bara bestämma vilken av färgskalorna hon ska få. :-) Men det lutar åt en med turkos, rosa och grön.

Inga kommentarer: