lördag 7 juli 2012

Tillbaka till livet

Idag är det 3 dagar sen jag fick mitt 5:e underverk. En liten tjej på 48 cm och 3105 g. Utplockad med snitt på bf -19.
Namnet är ff inte bestämt. Men jag har beslutat att hon ska få sitt namn innan kvällen är slut. Är lite irriterad på mig själv när jag kallar henne Lova hela tiden. Men ork till att bestämma namn har inte funnits innan.
Orkade kolla lite på min kropp i spegeln idag. Jag är fortfarande grymt svullen efter operationerna. Ser ut som om jag är i v 28 typ. Ändå har svullnadeb gått ner nu. Har blåmärken på magen och neråt jumskarna. Har känselbortfall i ena skinkan och är öm och svullen i hela baken och ländryggen. Så lite sliten i kroppen är jag. Längtar efter att få sova i min egen sköna säng och få sitta i fotöljen.
I morgon ska jag åka hem. Det ska bli skönt.

Febern har släppt också. Det var förmodligen mjölken som rann till. Amningen fungerar utmärkt! Det är jag så glad över. Håller tummarna för att det kommer fortsätta fungera så här bra.

Inga kommentarer: