söndag 1 juli 2012

MER

Nu är det ÄNNU närmare!!!!
3 dagar.
Fast egentligen är det inte ens det utan mer 2½ dag.
Känns lite läskigt. Är inte riktigt beredd att lägga mig under kniven igen :-/
Men hoppas fortfarande på att slippa sova ändå, även om det är skönt att sova ifrån. Men jag vill ju uppleva mitt barns födelse. Höra skriket, se det nakna barnet.

I dag har jag haft sjukt mycket sammandragningar. Det är rejäl kraft i dem nu. På det viset är det skönt att det bara är 3 dagar kvar. Så jag inte spricker bara sådär...

Men frågan är om jag fixat allt som behöver fixas innan?? Jag kan inte ens tänka. Väskan är packad iaf. Med allt utom mobilen. Bilstolen står hemma och är redo. Själva basen får väl Calle ta med sen när han hämtar oss. Babysittern är tvättad och ska bara kläs på igen. Vagnen står hemma och är redo. Någon takvagga blev det inte. :-( Hon får väl sova mellan oss i sängen helt enkelt. Nu är jag för klen för att kunna sy någon också.

Amanda och Calle håller på och målar nere hos Amanda i rummet. Det blir supersnyggt med vita väggar istället för furupanelen. Riktigt fräscht!! Två lager har de hunnit med nu. Tildas rum är i stortsätt färdigt. Det är ju lite rörigt där just nu eftersom alla möbler står i det rummet :-P Så det fattas gardiner och gardinstänger dit, sen är det klart. Ja så ska det möbleras också. Är väldigt nöjd med sängvalet vi gjorde till Tilda. Nu har vi en dubbelsäng för övernattande gäster. Tilda kan vi ju alltid husera någon annan stans. :-) Vi är lite sugna på att köpa en likadan till Amandas rum också. Men de är ju så rackans dyra de där sängarna :-( Dessutom vill jag hellre ha en tvättmaskin just nu. Nu börjar ju semestern och då har jag ingen lust att vara hemma 2 dagar i veckan bara för att tvätta. Men vi får väl se hur det blir med den saken. Det går ju att tvätta hemma med. Bara bekvämligheten som sätter sig på tvären :-P

Och nu är det bara 3 dagar kvar. Sen är jag 5 barns mor. Helt sjukt ju!!

Inga kommentarer: