söndag 13 maj 2012

Nedräkning

Jag har nedräkning här för fullt nu.

Om 15 dagar får jag veta exakt när bebisen ska plockas ut. Det ska bli skönt att få ett datum att hålla sig till.
Kroppen är inte snäll mot mig längre.
Jag tog fram de två nappflaskorna jag har och kollade status på dem. De funkar. Fast jag behöver köpa ny nappdel såklart. Funderar en del på nappflaskor igen eftersom de gått ut med att det kan finnas fler gifter som utsöndras i flaskorna än de trott tidigare. Dock vill de inte gå ut med vilka nappflaskor det gäller. Känns ju sådär att köpa nappflaskor för flera hundra som sen visar sig läcka gifter :-/

Glasflaskor är bästa tipset... men det känns tungt att släpa på.
Nåja, det är ändå ett tag kvar och jag brukar ju klara mig skapligt med amning första månaden iaf.

I klädväg känner jag mig väldigt ambivalent. Vet inte vilken storlek jag ska göra mer av och vad som behövs. Skulle köpa sånna där frottestrumpor på kappahl i veckan men de var slut på de vita. Där hade de så sjukt söta kläder. Newbee hette de. I gammelrosa och beige. Så fina. Och så stor kontrast mot de kläder jag har sytt :-D De är ju färgsprakande utan dess like :-D
Nåja, de var fina iaf. Tydligen var deras strl 50 stor på en 50 cm lång bebis som tittade ut härom dagen.
Jag har 5 ombyten med de allra minsta storleken. Sen har jag en del 50 också. Men det mesta är långärmad omlottbody med långbyxa. Kanske jag behöver mer kortkläder? Nått att sova i? Har gjort en sovpåse och har en sen innan. Gud, det låter som att det är mitt första barn, inte 5:e. Om jag bara visst väder och storlek på unge så skulle det vara lättare att planera :-D Lättare med vinterbarn där det är långärmat och långbyxor som gäller helt enkelt :-)

Inga kommentarer: