söndag 6 maj 2012

lite blandat

Dagarna de går. Dock vääääldigt långsamt just nu. Min kropp blir sämre och sämre fast jag vilar hela tiden :-( Fogarna krånglar och tycker inte om belastningen av min vikt. Magen har börjat göra spontanont utan att jag gjort något som kan föranleda detta. Läsktigt tycker jag. Men tror att jag listat ut att det är när jag sover på höger sida som jag får ont på nätterna. Kanske trycker hon på livmodern då. Det värsta är att jag vänder min omedvetet till höger sida när det börjar ljusna för vi har ingen rullgardin och det blir så rackans ljust på morgonen. Förrut har jag sovit bara på vänster sida för det har varit enda sidan som jag inte fått ont i fogarna av. Men nu måste jag snurra mer för att variera belastningen under natten. Vilket gör att jag hamnar på höger sida också med jämna mellanrum.
Det är 2 månader kvar nu tills de plockar ut henne.

Vi funderar fortfarande på namn. Det är jätte svårt att hitta något namn den här gången. Nästan så att jag förstår de som döpt sina barn till Tolvdolf när de fått barn nr 12 i barnaskaran. ;-) Nej, det finns ju så många fina namn, men vilket ska man välja liksom?

Har nästa släppt Julie. Gillar inte tanken att hon ska heta samma som den månad hon är född i. HAde hon varit född i Januari hade det varit en annan sak.
Charlie har nackdelen att hon måste förklara sig och sitt namn. Amanda vill verkligen inte ha Charlie och Tilda älskar namnet Charlie. JAg älskar också namnet Charlie och Calle börjar vackla med vad han tycker också.
Meja gillar vi nog alla, utom Wille. Han tycker VERKLIGEN inte om det namnet.
Sen har vi pratat om Milly. Det gillar nog alla. BAra jag som inte tycker att det faller i munnen lika lätt som Meja. Gillar utseendet på Milly mer än Meja. MEn gillar hur Meja faller i munnen mer än Milly. :-D
Sen finns det ju massor med fler namn. Massor!
Det enda vi har, eller som jag har som krav är att det inte ska vara för vanligt. Men det får heller inte vara för krångligt. Gillar enklare ovanliga namn. :-)

Inga kommentarer: