onsdag 8 augusti 2012

Livets pussel

Är så sjukt trött nu. Milly äter var 3:e timme på natten. Matningen tar 1 tim, sen ska hon rapas och somna om. Det hela brukar ta 1,5 tim, sen får jag sova 2 tim om jag har tur. Jag får uppbåda all min kraft för att orka gå upp på natten.
Det jag öht överlever på är att jag får sova även på morgonen. De dagar jag ska iväg blir det knappt nån sömn alls.
Förstår inte hur jag ska klara vardagen om drygt en vecka. Hur i helaste friden gör andra? Jag är ju inte den första som har bebis och skolbarn samtidigt.
Det tar minst 1,5 tim för mig och Milly att bli klara. Då har jag inte ammat nått alls för då får jag lögga till 45 min. Och då har Milly varit väldigt samarbetsvillig också. Så 2 tim får jag räkna med att det tar på morgonen. Sen ska de andra två göras i ordning också. Det tar iaf en tim med frukost och allt. Och då måste alla väskor vara packade och klara sen kvällen innan. Det betyder att jag måste gå upp tre tim innan vi ska gå hemmifrån på morgonen. Vi behöver gå hemmifrån kl 7.45 för att komma i tid till skolan. Så 4.45 ska jag alltså gå upp från och med den 20 aug. Grattis Marika!!

Går jag och lägger mig kl 20.00 så kan jag om jag har tur få ihop 6 tim sömn på natten. Hur länge klarar man sig på 6 tim sömn? Hur länge kommer det dröja innan Milly sover längre pass på natten? Den ekvationen har jag inget svar på än. Jag får återkomma senare. Just nu roar jag mig med att stressa över att jag inte får sova, så att jag bara därför inte kan sova. Pucko!!

Inga kommentarer: