lördag 5 juni 2010

nu blommar valmon

Min rabatt "Droppen"
En klematis som börjat blomma i "droppen" Synd att jag inte minns vad den heter för jag är alldeles för slapp för att springa ut och kolla på etiketten. Men om någon mot förmodan promt vill veta så kan jag anstränga mig. :-P
En liten lila näva som börjat blomma.
Nu blommar den första valmon. Den går åt laxrosa. Jätte stor, minst 1 dm i diameter. Nu väntar jag på ett hav av dessa vackra blommor. Gärna i flera olika färger. Jag tror att den enda som blommade förra året var röd, men jag minns inte så noga. Den plantan har inte slagit ut än. Valmon i sommarstugan har också slagit ut såg jag i dag när vi var där. Där är de orange allihopa.
I dag har vi varit duktiga gubben och jag. Vi har förflyttat jordhögen (föredetta jordgubbshög) och lagt ut jorden i div hålor som blev när vi drog bort stubbar förra året. Ett sånt där tråkgöra som man bara drar på. Men nu är högen borta! Nu ska det bara börja växa gräs på jordfläckarna också. Sakta men säkert blir det lite mer ordning på torpet.

Inga kommentarer: